اصلاح لبخند لثه ای به روش جراحی

بسیاری از افراد هنگام لبخند مقدار زیادی از بافت لثه آنها مشاهده می شود و نسبت به این موضوع  آگاه هستند. به طور عادی زمانی که فردی لبخند می زند انتظار می رود حدود 2 میلی متر از لثه فک بالا مشاهده شود اما در برخی از افراد که صحبت می کنند و یا لبخند می زنند میزان بیشتری از این لثه مشاهده می شود که این پدیده Gummy smile نام می گیرد. خوشیختانه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه پزشکی می توان با استفاده از روش های درمانی مختلف از جمله جراحی های لثه برای رفع این مشکل اقدام کرد.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه پزشکی می توان با استفاده از روش های درمانی مختلف از جمله جراحی های لثه برای رفع این مشکل اقدام کرد. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از دکتر فرشید کاوندی متخصص جراحی فک دهان ، فک و صورت، با شماره های زیر و پیچ اینستاگرام ارتباط برقرار کنید. شماره تماس :8-88059557

علت به وجود آمدن لبخند لثه ای

در برخی از افراد کوتاه بودن تاج دندان ها علت مشخص تر شدن لثه ها می باشد در برخی افراد نیز کوتاه بودن لب بالا و در برخی دیگر نیز افزایش ارتفاع استخوان یا بلند بودن استخوان فک بالا موجب بروز این مشکل می شود.

شابع ترین علت لبخند لثه ای یا Gummy smile چیست؟

مهم ترین و شایع ترین عاملی که موجب این پدیده می شود، ژنتیکی می باشد. زمانی پزشک برای پیدا کردن علت این مشکل اقدام می کند متوجه می شود در بستگان بیمار نیز این حالت وجود دارد بنابراین نمی توان گفت علت اجتماعی و محیطی موجب بروز این علت می شود. در بین موارد ذکر شده، کسانی به جراح فک و صورت ارجاع دادع می شوند که یا ارتفاع فک بالای آنها بلند است و یا صورت آنها بلند است یا فقط ارتفاع لثه ها بلند می باشد که باید حتما جراحی لثه انجام شود و طول تاج دندان اصلاح شود.

اصلاح لبخند لثه ای به روش جراحی

تشخیص و درمان عارضه لبخند لثه ای

با تشخیص دقیق علت به وجود آمدن لبخند لثه ای می توان درمان مناسبی را هم به کار گرفت. به طور مثال :

• اگر علت کوتاه بودن تاج دندان ها باشد می توان از درمان های دندانپزشکی زیبایی مانند لمینت یا کامپوزیت کمک گرفت.
  • اما اگر مشکل اصلی افزایش اندازه لثه باشد می بایست از درمان های جراحی لثه استفاده کرد. طی جراحی طول تاج دندان با کاهش ارتفاع لثه بیشتر می شود. روند انجام جراحی به این صورت است که در ابتدا لثه بی حس می شود، جراحی لثه انجام می شود و مقدار ی از لثه برداشته می شود. طی جراحی اگر لازم باشد مقداری از استخوان اطراف تاج دندان هم برداشته می شود.
  • اگر علت نمایان شدن لثه حین لبخند کوتاه بودن ارتفاع لب بالا باشد از دو تکنیک اصلی استفاده می شود ، با استفاده از جراحی طول لب بالا بیشتر شود یا با استفاده از تزریق بوتاکس عضلات صورت افتادگی پیدا می کنند و موجب رفع مشکل این عارضه می شود.
  • بلند بودن فک بالا یا مشکل اسکلتی فک بالا در این شرایط لثه بیماران هنگام لبخند به شدت نمایان می شود و تنفس دهانی دارند و حتی شب ها هنگام خواب با دهان باز می خوابند و به طور کامل نمی توانند دهان خود را ببندند.
  • زمانی که مشکل اسکلتی باشد باید از درمان های جراحی کمک گرفته شود. جراحی کمک می کند که فک بالا با تکنیک های مختلف از داخل دهان برش داده می شود و در ار تفاع مورد نظر قرار می گبرد همچنین کمک می کند علاوه بر رفع مشکل تنفسی دهانی بیمار، مشکل باز بودن دهان او در بیداری و خواب رفع می شود و هم از نظر زیبایی هم لبخند لثه ای که بیمار دارد اصلاح می شود.
ایمپلنت فوری دندان

(Visited 2 times, 1 visits today)
drkavandi

One thought on “اصلاح لبخند لثه ای به روش جراحی

1. نگار - ژوئن 20, 2019 در 8:59 ق.ظ

سلام
    من از کودکی تنفس دهانی داشتم و الان که 20 سالمه . فک بالام و چانه ام رشد نکرده.چانه ام کوچیک و عقبه و سقف کامم گوده
    امکان داره جراحی برگشت پذیر باشه؟
    چون تنفس دهانی دارم بعد از جراحی ممکنه برگرده؟
    تطابق دندانی امکان داره بهم بریزه یا لبم جلو بیاد؟