آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

یکی از سوالاتی که بیماران می پرسند این است که آیا کاشت ایمپلنت دندان درد دارد؟ این درد چقدر طول می کشد؟ برای تسکین این درد چه اقداماتی نیاز است؟

درد ایمپلنت دندان معمولا یکی از اولین مسائلی است که بعد از انجام ایمپلنت و رفع بی حسی متوجه آن خواهید شد. پس از پایان جراحی ایمپلنت بیمار نوعی احساس فشار و درد در استخوان فک جایی که ایمپلنت انجام شده احساس خواهد کرد. همچنین لثه اطراف محل ایمپلنت بسیار حساس خواهد شد. اما به طور کلی انجام درمان دردی ندارد که یک بیمار بخواهد از انجام آن دست بکشد در واقع زمانی دندانپزشک شما قرار باشند درمانی را آغاز کند اگر با درد در حین درمان مواجه باشد رضایت کافی را از درمان ندارد و نمی تواند با خیال راحت کار درمان را ادامه بدهد.

شما عزیزان می توانید برای تماس با دکتر فرشید کاوندی متخصص جراحی فک و صورت در تهران ، با شماره های زیر و پیچ اینستاگرام ارتباط برقرار کنید. شماره تماس :8-88059557

در پاسخ سوالی که آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ باید گفت، تنها دردی که بیماران در حین جراحی حس می کنند ورود سوزن بی حسی در همان شروع جراحی می باشد و زمانی که بی حسی اثر کند دردی در حین جراحی حس نخواهد کرد.

عوارض ایمپلنت دندان

هر درمانی چه ساده چه پیچیده درمان عمومی یا تخصصی دردها و عوارض مختص به خود را دارد ولی این دردها به حدی نیست که بخواهیم از یک درمان دست بکشیم و عملا شرایط خود را حادتر کنیم بلکه به دلیل آنکه شرایط درمانی و طرح درمان ها و اجرای درمان ها هر روز پیشرفته تر می شود. در واقع باید گفت نوعی جراحی ارتوپدی بر روی فک صورت گرفته است. اکثر بیماران به این موضوع فکر نمی کنند جراحی ایمپلنت دندان نوعی جراحی ارتوپدی در مقیاس کوچکتر است.

اگر چه تا 72 ساعت پس از جراحی ممکن است بیمار کمی اذیت شود و حتی در موارد نادری 1 تا 2 درصد از بیماران عفونت اتفاق می افتد. چنانچه  بیمار دچار عفونت شوند و تا چند روز با کمی روز ورم همراه می باشد.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

برای تسکین درد ایمپلنت چه اقداماتی باید انجام داد؟

• پس از اینکه اثر بی حسی پس از پایان جراحی ایمپلنت از بین می رود درد مختصری احساس می شود که این درد با مسکن هایی که معمولا پزشک تجویز می کند به راحتی قابل کنترل است. یکی از این مسکن ها ایبوپروفن می باشد که هر 8 ساعت می توان از آن استفاده کرد و در صورت نیاز ممکن است مسکن قوی تری برای بیمار تجویز شود. این داروها علاوه بر کنترل درد، در جلوگیری از التهابات نیز موثر هستند.
  • برای جلوگیری از تورم بر گونه و روی لثه ها پس از جراحی می توان از کمپرس یخ استفاده کرد به این صورت که یخ ها را داخل یک حوله پنبه ای بسیار نازک قرار دهید.
  • برای کاهش حساسیت لثه ها پس از جراحی از آب نک گرم برای شستشوی لثه ها استفاده کرد. این کار باید با ملایمت انجام شود. آب نمک باید به مدت 10 الی 20 ثانیه در دهان بچرخد و این کار چندین بار تکرار و هر دو ساعت یک بار انجام شود.
  • در روزهای اولیه پس از جراحی مصرف مواد غذایی سرد مانند بستنی یا ماست میوه ای در کاهش درد و التهابات کمک بسیاری می کند.

برای دریافت مشاوره تعیین وقت قبلی از بهترین جراح فک در شمال تهران کلیک کنید.